Selling Fast!!

Ketahui 25 Kebaikan Vitamin C

VITAMIN C


Selama ni dok ambik ja vitamin C, tapi tahu tak banyak kebaikan Vitamin C ni.

Jom kita baca apa kebaikan Vitamin C kepada tubuh kita.

1. Imunisasi / Daya Tahan Badan
  • melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. 
  • meningkatkan keupayaan badan merawat luka 
  • memelihara badan dari bakteria, virus dan jangkitan.
  • Membina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. 
2. Demam Biasa
  • mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. 
  • mengawal alergi yang menyebabkan demam. 
3. Anti-oksida
  • melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". 
4. Tekanan Darah Tinggi
  • boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.
5. Saluran Darah
  • memastikan saluran darah mengembang dengan baik dan menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.
6. Keracunan plumbum. 
  • mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak 
7. Untuk Kurus
  • membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. 
  • makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.
8. Tekanan
  • membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.
9. Katarak
  • Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi buta dikalangan orang dewasa.
10. Barah
  • boleh melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah
  • Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan.
11. Tenaga.
  • Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsi adrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.
12. Sakit Jantung
  • menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung.
13. Diabetes
  • mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. 
14. Asma
  • Pengambilan Vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.
15. Perlindungan dari matahari
  • Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.
  • Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.
16. Penghasilan Kolagen
  • Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka.
  • Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.
17. Penyembuhan Luka
  • Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.
18. Melindungi dari perubahan warna kulit
  • Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).
  • Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.
19. Memperbaiki tekstur kulit.
  • Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. 
  • Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.
20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut
  • Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang
  • Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.
  • banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.
21. Melawan Kelemumur
  • membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.
22. Mengurangkan Keguguran Rambut.
  • melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.
23. Rambut yang lebat
  • membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari darah Dan penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.
24. Melawan Masalah Rambut
  • Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.
25. Mengelak dari Uban
  • Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut
Kalau nak Terbaik...ambil la Vitamin C sustained Release Shaklee kerana ia mampu membekalkan Vitamin C selama 5 jam bagi setiap tablet.

Badan kita tak mampu tau nak hasilkan Vitamin C sendiri, memang kena ambil dari luar.

Dalam masa yang sama, badan kita hanya menyerap sedikit sahaja maka, cari lah Vitamin C yang sustained release macam Shaklee punya ni.

Pilih lah yang selamat...berbaloi...dan berkualiti.

Hubungi saya tau untuk dapatkan Vitamin C ni.

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


Kisah Bell's Palsy (Lumpuh Sebelah Muka)

BELL'S PALSY (Lumpuh Sebelah Muka)


Tidak diketahui secara khusus puncanya. Ada kajian cakap ianya disebabkan jangkitan virus dan ada yang cakap disebabkan kekurangan Vitamin B. Bell's Palsy ini merupakan kegagalan saraf ke-7 di bahagian muka. Muka selalunya paralyze/LUMPUH sebelah macam orang kena strok. Tapi hanya muka sahaja yang paralyze tetapi tubuh badan lain ok.

Penyebab dari Bell's Palsy belum diketahui secara pasti, namun beberapa sumber menyebut bahawa penyebab Bell's Palsy adalah proses keradangan saraf yang mengawal otot-otot di muka. Ada pula yang berkata bahawa penyakit saraf ini merupakan dari jangkitan virus. Bell's palsy terjadi kepada semua peringkat umur baik lelaki atau perempuan. 

Apakah Contoh Gejala atau Petanda Bell's Palsy?

Gejala/ Petanda penyakit ini selalunya bermula secara tiba-tiba, daripada biasa kepada teruk. Gejala-gejala ini termasuk:

1.Perubahan dan luahan muka (contohnya mengerenyot muka)
2.Kesukaran ketika makan dan minum
3.Melelehkan air liur kerana tidak dapat mengawal otot muka
4.Kelopak mata atau sudut mulut yang lemah
5.Mata atau mulut yang kering
6.Rasa tegang di muka atau rasa ditarik ke sebelah satu lagi
7.Kelumpuhan muka pada satu bahagian yang menyukarkan untuk menutup satu mata
8.Sakit kepala
9.Kehilangan deria rasa
10.Sakit di belakang atau di depan telinga
11.Kepekaan kepada bunyi terjejas pada bahagian yang terkena penyakit
12.Rasa lemah di muka

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU ANDA?



Salah satu supplement yang boleh membantu secara keseluruhan kesihatan ialah VIVIX. 

Vivix ini terbukti secara klinikal dan merupakan LANDSMARK STUDY II selepas LANDMARK STUDY I iaitu Vitalea oleh pihak Shaklee. 

Vivix ini sangat popular dalam membantu pelbagai penyakit yang memerlukan rawatan MAHAL seperti penyakit :

-JANTUNG, DIABETIS / KENCING MANIS, DARAH TINGGI, KANSER dan macam-macam. 

JOM BACA PERKONGSIAN FAIZA SUHADA BERKENAAN BELL'S PALSY


"alhamdullilah
2 oct 2015
Saya bangun sebelah muka da jatuh
Xbole senyum
Mata x bole tutup
Air mata mengalir macam menangis
Sakit
Rasa tegang je
Dr sahkan saya diserang bellpalsy
Bukan STROKE
tapi kelemahan sebelah otot muke
Saya di steroid
Punca UNKNOWN
Tapi maybe sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin
Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu..
Consume
1. SPECIAL DOSE vivix
2.Omega guard
3.Bcomplex
4.Vitamin E
dgn extreme
Saya juga menjalani fisioterapi
Alhamdullilah selepas 90hari
Saya diberi kesempatan SENYUM kembali
Share la..
Saya izinkan
Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support
Ia bukan mudah seperti dijangka
Saya dan sahabat #bellpalsy sahaja yg tahu apa yg kami rasa..
Actually its more to self confidence / esteem
Tapi serius is MANIS untuk diingati
Dalam calender kehidupan
Hadiah dari Allah
Harap ia menghapus dosa2"

Nukilan ikhlas daripada Faiza Suhada... Terima kasih kepada beliau kerana sudi berkongsi testimoni ini. Semoga beliau diberikan kesihatan lebih baik.. Aminnn... semoga perkongsian ini membantu anda di luar sana. InsyaAllah. Paling penting IKHTIAR, selebihnya kita serahkan segalanya kepada Allah

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


Rahsia Penjagaan Wajah Artis:Azrel

Artikel Metro Ahad : 11 Disember 2016



Hari ni terbaca artikel dalam Metro Ahad, berkenaan penjagaan wajah artis lelaki bernama Azrel.

Jangan ingat wanita sahaja yang mementingkan kecantikan, lelaki zaman sekarang juga sudah cakna dengan penjagaan kulit wajah terutama golongan artis dimana wajah merupakan aset utama mereka.

Antara tips yang diberi ialah:

1. Melakukan rawatan spa muka setiap minggi.
2. Amalkan vitamin C setiap hari.
3. Banyakkan minum air suam
4. Rajin memcuci muka
5. Menggunakan krim malam

Malu saya tau..lelaki pun guna krim malam..tercabar..patutla kulit dia cantik.à
Kita ni wanita sepatutnya kulit lebih cantik dari lelaki kerana wajah adalah tarikan pertama dan utama wanita.

Kata orang..dari mata turun ke hati..

Kalau mata pun tak berapa nak tertarik..macamana hati nak terbuka kan..

Cantik juga adalah subjektif..

Kulit yang sihat pasti akan menjadikan kulit cantik.


Vitamin C bukan sahaja mampu mencerahkan kulit, menegangkan kulit..

Ia juga bersifat kolagen.

Selain itu, pengambilan Vitamin C secara konsisten setiap hari seperti Azrel mampu mencegah badan kita dari mudah berjangkit penyakit dengan meningkatkan sistem pertahanan tubuh badan.

Maklumlah..golongan artis kan sentiasa sibuk. Jadi, pengambilan supplemen memang merupakan keperluan asas untuk mengekalkan kesihatan, kecantikan dan kecergasan badan.
Jangan pulak kata, kita bukan artis nak jaga semua tu.

Eh..jangan...kita juga ada pasangan yang akan tengok wajah kita setiap hari.
Jadikan hari-hari dia sentiasa indah dengan menatap wajah kita yang cantik..


So..wajib jaga..tak mau na nanti anak kata mak dia orang tua..mak kawan-kawan dia semua muda-muda..kecik ati kan..

So, jangan dok tangguh lagi dah..

Mulakan sekarang untuk menjaga kecantikan kulit.

Hubungi saya untuk dapatkan supplemen Vitamin C na.
============================================================
Produk disyorkan untuk kecantikan kulit:
1. Vitamin C
2. Vitamin E
3. ESP
4. Kolegen
5. Vivix

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).

Cik Putih vs Keputihan

Keputihan


Sebut je putih, semua orang suka..tapi apsal kalau keputihan orang tak suka plak?

Keputihan ni berkait dengan kesihatan anggota sulit wanita.
Kalau normal, bagus kerana ia mukus semulajadi yang melindungi bahagian sulit dari jangkitan kulat dan lain-lain.

Tapi kalau dah banyak sangat sampai warna pun dari putih bertukar ke kuning dan paling teruk ke hijau..jangan la amik mudah. itu bukan proses asimilasi ke apa..itu menandakan bahagian sulit sedang dijangkiti kuman..
Awas...kena segera berjumpa doktor.


Keputihan ni kalau banyak melampau ia akan memberi kesan negatif seperti:

1. ia menyebabkan ketidakselesaan pada individu tersebut. Rasa gatal tapi takleh nak garu..hmmm..memang takleh garu.

2. ia menyukarkan sperma untuk berenang dan bertemu pujaan hatinya iaitu ovum sebab keputihan yang banyak akan menghalang sperma tersebut.

3. ia menyebabkan individu tersebut mudah dijangkiti kulat terutama jika dia tidak kerap menukar seluar dalam..

4. ia menghasilkan bau yang busuk..erkkkk

5. setakat ni belum jumpa la yang positif berkenaan keputihan ni.so, kesimpulannya, semua negatif dan segera la berubat.

Selain berubat, kita digalakkan mencegah. kan mencegah itu lebih baik dari mengubat.

So, dengan Shaklee, saya nak syorkan 2 produk ni yang memang meletop dan paling asas untuk merawat dan mencegah masalah keputihan ni. Yang penting konsisten okay. In sha Allah tak menyesal..





Selalunya masa awal guna, orang yang ada masalah keputihan ni, dia akan keluar banyak sangat keputihan..so sila bersabar ye sebab lepas tu..awak akan rasa selesa dan ia kembali normal..ditambahkan lagi ia mengetatkan sedikit bahagian xxxxxx...sesuai sangat untuk wanita yang sudah berkahwin.

So, jangan biarkan masalah ini berlanjutan sebelum bertambah mudarat.

Hubungi saya ye untuk keterangan lanjut.

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).






KOLAGEN OH KOLAGEN

Kolagen Oleh Shaklee


Kita ni kan..kalau sebut kolagen je..terus ingat untuk kecantikan sahaja kan.
Tapi sebenarnya fungsi kolagen lebih dari tu.

Kalau dah nama keluaran Shaklee kan..of cos kualiti terjaga.
Kalau dah kualiti terjaga, in sha Allah kesan pun optimum kan.
Sapa tak suka kalau kita berbelanja dengan jumlah tertentu tapi hasil sangat memuaskan ..betul tak?
Rasa berbaloi sangat.

Kolagen ni bukan tunggu dah kerepot berkedut sampai lipat 15 baru nak ambik okay..
Bila dah usia mencecah 25 tahun, dah kena standby dah kolagen sebab kita sedang mengalami penyusutan kolagen seiring usia.

Cer test keanjalan kulit kita dengan bayi, kanak-kanak dan remaja? konfem kita kalah kan..
Tapi since kolagen ni takleh dibina dari badan sendiri, kita kena consume melalui makanan.
Yang terbaik adalah yang halus ( kiraan Dalton) agar mudah diserap oleh badan.
Jangan terpedaya dengan yang murah..ntah yang diserap berapa peratus je.

SIAPA MEMERLUKAN KOLAGEN?

1. Golongan atlet
2. Wanita hampir atau sudah menopouse
3. Individu yang mementingkan kecantikan kulit
4. Ibu menyusu
5. Individu sakit sendi

Apa yang terkandung Kolagen Shaklee ni?

Jom tengok apa kebaikan Kolagen Shaklee ni.


Apa kesan-kesan kepada tubuh badan jika kekurangan kolagen.


Meh tengok sini testimoni pengguna Kolagen.




 Bulan ni ada promosi  Kolagen Shaklee.

1. Beli 2 diskaun 5%
2. Beli 6 PERCUMA 1.


So, apa tunggu lagi.

Cepat la sebelum menyesal muka dah berkedut...

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...