Duniaku Sihat Mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa Kepada Semua Pembaca Muslimin Muslimat.

Duniaku Sihat Mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa Kepada Semua Pembaca Muslimin Muslimat.

Resveratrol dalam Vivix..Ketahui Kebaikanya Untuk Kulit Jeragat

RESVERATROL - BAHAN SEMULAJADI UNTUK PUTIHKAN KULIT & HILANGKAN JERAGAT

=======


Sebenarnya Warna Kulit Kita dari warna asal kulit kita semasa lahir hinggalah ada jeragat, tanda lahir dan juga 'age-spot' (tompok  gelap penuaan) - adalah disebabkan oleh pigment yang dipanggil sebagai #Melanin.

Melanin ini dihasilkan oleh bahan yang dipanggil #melanosome yang terdapat di dalam sel melanocyte di dalam badan kita. Enzim utama yang menghasilkan melanin yang membentuk warna kulit kita dipanggil #tyrosinase.

Ringkasnya, warna kulit kita berbeza disebabkan oleh beberapa faktor:

#1. Faktor Genetik dan Bangsa - 

Genetik dan bangsa menentukan berapa banyak  #melanosome yang terdapat di dalam sel melanocyte, berapa banyak sel melanocyte di dalam badan kita dan bagaimana sel-sel ini bertaburan di dalam lapisan kulit kita.

Sebab itu, ada bangsa yang berkulit cerah dan ada yang berkulit gelap kerana faktor genetik menyebabkan kandungan bahan melanin yang berbeza.

#2. Faktor Persekitaran

Faktor persekitaran terutamanya pendedahan kepada cahaya matahari juga mempengaruhi penghasilan pigment warna pada kulit.

=======

Faktor Utama Menyebabkan Kulit Gelap

=======

Faktor utama yang menyebabkan kulit menjadi gelap adalah pendedahan kepada Cahaya Matahari. Radiasi Ultraviolet ataupun dipanggil sinar UV daripada matahari merangsang penghasilan #melanin dengan mengaktifkan enzim #tyrosinase dan enzim lain di dalam sel #melanocyte, selain menyebabkan kerosakan pada DNA yang memberi kesan kepada taburan melanin di dalam badan.

======

Masalah Jeragat dan Tompok Hitam di Muka

======

Ramai yang risau bila #jeragat dan tompok-tompok hitam mula kelihatan di kulit wajah disebab oleh pendedahan kepada sinar uv dan kerosakan akibat kesan radikal bebas. Biasanya, orang anggap jeragat dan tompok-tompok hitam ini sebagai tanda-tanda penuaan.

Tompok hitam ataupun hyperpigmented areas (kawasan kulit yang lebih gelap berbanding yang lain) juga boleh disebabkan oleh kesan penyembuhan kulit dari jerawat walaupun telah merawatnya dengan ubat ataupun laser, tetapi masih tetap ada bekasnya kerana disebabkan oleh ganguan pada penghasilan melanin pada kulit.

======

Bahan Beracun Untuk Putihkan Kulit

======

Suatu masa dulu, bahan seperti #Hydroquinone, #Tretinoin dan #Mercury banyak digunakan untuk memutihkan kulit kerana sangat berkesan dan kesannya yang cepat.

Tetapi bahan Hydroquinone, Tretinoin dan Mercury ini telah diharamkan penggunaannya kerana didapati boleh menyebabkan kerosakan kulit kekal sehingga boleh menyebabkan kanser kulit dan penyakit-penyakit lain.

Malangnya, bahan-bahan beracun ini masih digunakan secara haram dalam produk-produk kosmetik untuk memberikan kesan yang segera dan melariskan penjualan produk. Kulit pengguna tampak lebih cerah lepas menggunakannya tetapi akhirnya mengalami kerosakan kulit dan terpaksa mendapatkan rawatan pakar.

======

Kajian Bahan Pemutih Yang Baru

======

Disebabkan oleh masalah keselamatan dan bahaya bahan pemutih seperti #hydroquinone, syarikat-syarikat kosmetik dan supplemen mula mengkaji untuk mencari bahan-bahan semulajadi yang lain untuk memutihkan kulit. Antara bahan semulajadi yang menarik perhatian saintis adalah #Flavonoids

Flavonoids adalah bahan semulajadi di dalam tumbuhan yang boleh memberikan kesan kepada tubuh badan manusia dan haiwan. Banyak jenis Flavonoids ditemui dan didapati berguna untuk kesihatan manusia.

Saintis mendapati sejenis Flavonoid yang dinamakan #RESVERATROL dapat menghalang fungsi enzim #tyronsinase, enzim yang menghasilkan pigment warna kulit dengan mengawal penghasilan melanin. 

Piceatannol, bahan di dalam #Resveratrol juga didapati dapat menghalang penghasilan pigment yang disebabkan oleh pendedahan kepada sinar UV matahari. Bahan ini juga dipercayai menjadikan #Resveratrol mempunyai sifat anti-oksida yang tinggi.

======

Tanda-tanda Penuaan Kulit

======

Antara tanda penuaan kulit adalah kulit menjadi lebih kering, kedutan, mudah cedara dan dijangkiti penyakit, hiperpigmentasi, kurang anjang, lambar sembuh dan kusam (kulit pucat kuning).

Menurut kajian Dr David Sinclair dari Harvard Medical School, tanda-tanda penuaan ini dapat dikurangkan dengan mengambil #resveratrol.

Resveratrol didapati  boleh mengaktifkan Gen Sirtuin (SIRT1) yang boleh melanjutkan usia dan melengahkan proses penuaan.

======

Macam Mana Dapatkan Resveratrol ni?

======

Resveratrol ni banyak terdapat di dalam kulit buah anggur, wain merah, buah beri dan Knotweed Jepun. Bahan ni berfungsi sebagai sistem pertahanan tumbuhan terhadap penyakit atau kerosakan.

Ia dihasilkan secara semulajadi hasil tindakbalas terhadap jangkitan fungus, sinaran UV dan serangan penyakit.

======

Tip Memilih Supplemen Resveratrol Yang Terbaik

======

Untuk memilih Produk Supplemen Resveratrol yang terbaik. Pastik produk tersebut mengandungi:

✔ Kombinasi #Resveratrol dan #Polifenol

- Meningkatkan perlindungan anti-oksida

- Memberi kesan sinergi untuk melengahkan penuaan kulit.

✔ Mengandungi sekurang-kurangkan 100mg resveratrol yang bersamaan dengan 351 gelas wain merah (berdasarkan kandungan resveratrol).

✔ Menggunakan trans-resveratrol, satu-satunya bentuk resveratrol yang stabil dan aktif secara biologi.

Kredit:

Rahman Baco, Pharmacist

www.fb.com/rahmanbaco.my

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Kenapa Perlu Pilih Vivix?

✔Vivix Shaklee mengandungi Resveratrol dan Polifenol

✔ Ramai yang konsisten Vivix merasai perubahan ketara pada kulit.

✔ESP mengandungi isoflavonoid yg baik untuk pembinaan sel-sel kulit.

Berminat? Sila hubungi saya untuk keterangan lanjut.

013-2783475πŸ“±

013-2783475πŸ“±


*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





15 SEBAB KENAPA VITAMIN E PENTING UNTUK WANITA

15 SEBAB KENAPA VITAMIN E PENTING UNTUK WANITA

--------------------------------------------------------------------------

Vitamin E dapat membantu memperbaiki tekstur kulit dan membantu untuk menghilangkan berbagai masalah kulit. Tidak heran bahawa semua proses utama produk perawatan kulit menggunakan minyak ini sebagai salah satu bahan utama mereka. 

Minyak Vitamin E mempunyai manfaat berikut kepada kulit :

1. PELEMBAP KULIT :

Minyak Vitamin E sebagai pelembap kulit yang hebat boleh menjadi pengganti yang sihat untuk losyen yang sarat dengan bahan-bahan seperti alkohol dan bahan kimia lain yang dalam jangka masa panjang, boleh menanggalkan kulit anda daripada pelembap semula jadi. Minyak Vitamin E bukan sahaja menyediakan kelembapan yang diperlukan untuk kulit, tetapi kehadiran antioksidan dalam ia memudahkan proses penyembuhan dalam kes kecederaan. Walau bagaimanapun, penggunaan  minyak tulen vitamin E perlu dielakkan kerana ia adalah tebal dan melekit. Pemakaian minyak Vitamin E semasa tidur adalah sesuai untuk penyembuh dan pemeliharaan kulit. Minyak zaitun mengandungi asid oleik, menjadikan kulit lebih lembap untuk mengekalkan kelembapan.

2. ANTI-PENUAAN :

Semakin meningkat umur, pembaharuan sel dan penghasilan kolagen akan semakin perlahan, menyebabkan kehilangan ketegangan dan keanjalan. Manakala diet yang tidak sihat, pencemaran dan pendedahan kepada bahan kimia lagi mencetuskan proses penuaan, menjadikan kulit kendur dan kusam kerana penampilan garis-garis halus dan kedutan. Oleh sebab adanya antioksidan paling berkuasa dalam minyak vitamin E. Pemakaian minyak ini pada kulit muka bukan sahaja membantu dalam menghilangkan daripada garis-garis halus dan kedutan tetapi memastikan kulit wajah sentiasa licin dan tegang.

3. RAWATAN KULIT TERBAKAR (sunburn) :

Minyak Vitamin E juga berkesan meredakan sengatan matahari kecil. Apabila digunakan pada kulit, ia mudah diserap oleh epidermis dan menyembuhkan kerosakan yang dialami yang disebabkan oleh pendedahan kepada sinar ultraviolet. Untuk mengalami kelegaan segera minyak ini harus digunakan dua kali sehari di kawasan kulit terbakar.

4. RAWATAN TOMPOK COKLAT :

Tompok coklat boleh dikaitkan dengan pelbagai faktor seperti kerosakan radikal bebas, penuaan, masalah hati dan lain-lain. Minyak Vitamin E adalah berkesan dalam mencegah dan membaiki kerosakan radikal bebas. Menggunakan minyak ini membantu melicinkan kulit kering dan mencerahkan tompokan tersebut.

  14. PEMBERSIHAN :

Minyak Vitamin E adalah pembersihan bagi semua jenis kulit. Kotoran sel-sel mati dan kekotoran serpihan yang terkumpul pada lapisan atas muka, membuat ia kelihatan kusam dan letih. Menggunakan beberapa titik minyak ini pada bola kapas dan mengelap muka dengan dua kali sehari. Mempunyai kesan pembersihan mendalam pada kulit dengan itu ia memberikan satu cahaya berseri.

15. RAWATAN BAWAH MATA DAN MAKE-UP :

Minyak Vitamin E merupakan pelembap yang hebat. Sesuai untuk digunakan walaupun pada kawasan sensitif di sekitar mata. Jika digunakan pada kulit sekitar mata selepas mandi, ia membantu mencegahan pembentukan garis-garis halus yang lebih dikenali sebagai crow’s feet. Selain itu, ia juga boleh digunakan sebagai make-up remover. Mencelup kapas dalam minyak Vitamin E dan menyapu pada muka untuk membuang semua kesan solekan.

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

SARANAN SAYA UNTUK KULIT JERAGAT:

Sila konsisten pengambilan Vitamin E Shaklee  dan Vitamin C Shaklee.



Hubungi saya untuk dapatkan SET ASAS JERAGAT.

πŸ“±013-2783475

πŸ“±013-2783475

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).






Pencuci Muka Paling Berbaloi

PENCUCI MUKA PALING JIMAT

Bila nak habis ni???

Rasanya sapa-sapa yang pernah guna pencuci muka Nutriwhite ni,

Mesti alami masalah yang sama.

Saya beli pencuci muka Nutriwhite bulan 5 tahun 2015, sampai la belum habis dan konsider tinggal 3% lagi.


Kira dah nak lebih setahun.

Maybe sebab dalam bulan 7 tahun lepas, saya beli satu lagi pencuci muka Enfuselle khas untuk kulit berminyak.


Nutriwhite saya letak di bilik air tingkat bawah manakala Enfuselle saya letak di tingkat atas.

Hanya pakai Enfuselle waktu pagi sebelum pegi keja sahaja. Nutriwhite yang paling kerap saya pakai tapi masih belum habis. Enfusella dah habis 2 hari lepas.

Kalau orang yang hanya pakai Nutriwhite, purata tahan 6-9 bulan. Jimat wooo...

Berbanding harga lebih kurang sehari kita belanja cuci RM 0.70 je.

Nutriwhite ni dirumus khas untuk kulit orang Asia.

Dibangunkan dengan kerjasama Saintis Jepun dan US.


Yang best, dia bebas bahan kimia merbahaya dan bahannya hanya ekstrak tumbuhan tertentu seperti Bearberry, Rosemary, Mulberry, Seaweed, Aloe Vera dan banyak lagi.

Saya pernah pakai pencuci muka SK11, tapi secara peribadi, saya lebih gemarkan Nutriwhite sebab ia sangat lembut. Bila lepas cuci, rasa tegang dan segar kulit.

Bila saya konsisten mencuci menggunakan Nutriwhite Cleanser dan Nutriwhite Make up Remover, Saya perasan minyak di wajah semakin kurang.


Dibandingkan harga, lebih berbaloi Nutriwhite. Apapun itu pendapat dan citarasa masing-masing.

Setakat ini, inilah produk yang saya tahan lama pakai sebab saya selalu tak sabar.

Tapi disebabkan best sangat pakai Nutriwhite dan menjimatkan serta produk yang selamat,

Buat apa saya tukar ke jenama lain.

Sesiapa yang berminat untuk dapatkan produk mabeles ni, boleh hubungi saya.

Percayalah...saya yakin anda setuju dengan pendapat saya.

013-2783475πŸ“ž

013-2783475πŸ“ž



*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Tips Memilih Supplemen Kalsium

OSTEMATRIX




Bagaimana memilih Kalsium yang premium?

1. Pilih produk yang ada Vitamin D dan Magnesium.
  
Ini kerana Vitamin D akan membantu penyerapan Kalsium hampir 99% menyebabkan tiada yang tersisa yang boleh merosakkan buah pinggang manakala Magnesium membantu memampatkan lagi ketumpatan tulang.

2. Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite

Ini kerana untuk mengelakkan keracunan plumbum.

Kenapa Ostematrix patut menjadi supplemen pilihan hati?

Banyak manfaat yang ada pada Ostematrix iaitu:

1. Ia mengandungi Vitamin D dan Magnesium.
   Jadi setiap tablet yang ditelan tidak membazir.

2. Mampu:
    Menguatkan tulang
    Kalsium menghalang Osteoporosis, 
    Menguatkan kuku,gigi dan rangka serta sistem rangka.
    Merawat tulang retak,
    Eczema
    Memekatkan darah.
    Merawat sakit sendi

3. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
    Disyorkan mengambil 600mg kalsium sebelum tidur

4. Mampu menghalang obesiti di usia tua.

5. Memperbaiki sakit gastrik

6. Membantu membuang dengan lebih baik.

Selain mengandungi Vitamin D dan Magnesium, Ostematrix juga mengandungi Zinc, Boron, Mangan dan Kuprum.

Golongan wanita amat memerlukan sumber mineral terutama kalsium yang cukup kerana menjelang usia menopouse, hormon estrogen akan berhenti dan ini akan menganggu sistem tubuh badan dan potensi untuk mendapat Osteoporosis sangat tinggi pada usia ini.



Kesedaran awal mampu mengelak dari mengalami penyakit tersebut malah kekal cergas dan dapat melakukan aktiviti harian tanpa perlu menyesal.

Cepat bertindak sebelum terlambat.
Dapatkan sebotol Ostematrix anda sekarang.
Hubungi saya:

013-2783475


Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Ostematrix Change My Life

SAYA DAN OSTEMATRIX


Saya dulu kerap mengalami kejang dan kebas.
Dok silang kaki atau duduk sat ja atas kerusi ka apa ..dok sat tu mula la kaki kebas-kebas atau paling teruk kejang atau orang Utara cakap Tarik Mengkarung.

Sakit tau..yg paling tensen bila kaki kebas-kebas, ada pulak orang tersepak kaki kita.
Rasa macam nak sepak balik ja..hahahha..

Awak pernah jadi macam tu?

Salah satu faktor kenapa macam tu adalah kerana darah tidak mengalir dengan lancar dan juga otot kita tidak berfungsi dengan baik.

Otot kita kan boleh meregang dan mengecut.
Jika badan kita kurang mineral, ia akan memberi kesan kepada fungsi otot.
Sebab tu mudah kejang.

Kebas-kebas pulak berkait dengan perjalanan darah dan juga saraf..
Darah dan saraf juga memerlukan nutrisi dari mineral agar dapat berfungsi dengan optimum.

Sejak saya amalkan OSTEMATRIX, saya dah lupa bila saya last kejang dan kebas-kebas.
Bukan berlagak, just share..manatau ada yang tidak selesa dengan kejang yg selalu dihadapi, boleh cuba ambil Ostematrix secara konsisten.

Bukan saya cakap sebab saya jual, tapi melalui pengalaman sendiri.

Kenapa Ostematrix yang saya syorkan?

Sebab;
1. Ia mengandungi 
- Vitamin D,
- Kalsium, 
- Magnesium
- zinc
- manganese
- Boron

Setiap mineral mempunyai fungsi tersendiri.
Jika membeli supplemen Kalsium, pastikan ada Vitamin D dan Magnesium kerana Kalsium memerlukan kedua-dua mineral tersebut agar Kalsium mampu diserap lebih baik kedalam badan dan menumpatkan tulang-tulang.

2. Mineral-mineral yang ada dalam Ostematrix adalah lengkap untuk masalah otot, tulang dan saraf.

3. Harganya sangat berpatutan.

4. Ia supplemen semulajadi. Maka tidak perlu risau akan gangguan kepada buah pinggang dan sebagainya. Walau bagaimanapun bagi pesakit buah pinggang dan  pesakit kronik yg lain, perlu dapatkan nasihat doktor kerana sesetengah orang ada dos tertentu yg boleh diambil bagi setiap nutrisi.

5. Jika konsisten mengambil Ostematrix, anda bebas masalah sembelit kerana ia melancarkan proses peristalsis.

6. Orang yang selalu migrain dan sakit kepala serta lenguh-lenguh badan juga disyorkan kerana salah satu sebab masalah tersebut adalah kekurangan mineral.

7. Ia membantu menumpatkan sel-sel tulang dan rendahkan risiko Osteoporosis.

Haaa..orang yang tak boleh minum susu memang risiko tinggi dapat Osteoporosis, baik telan tablet Ostematrix cepat-cepat sebelum terlambat.

8. Makin berusia, sel-sel tulang lambat renew, jadi kena ambil pil kalsium ni agar tulang kuat dan tak mudah retak atau patah jika jatuh. Andai retak pun, semiga ia cepat bercantum.

Jadi, apa lagi.
Banyakkan kelebihan Ostematrix ni.

Berita baik adalah bulan ini promosi Shaklee.
Jom jadi sebahagian dari ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut.



*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...