Rawat Gout Dengan Shaklee



Cara Rawat Gout Tanpa Ubat

Simptom Gout

Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.Ibu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit. Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman. Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan. 

Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat. Sakit juga mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan. Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Ingat, gout tak boleh diurut sebab asid urik ni tajam. Kalau makin diurut makin sakit. Kalau dibiarkan asid urik ni lama-lama ia akan menghakis dan membentuk kristal yang tajam. Baca pun dah seram ni. Sebab itu dalam kebanyakan gambar, mereka menggambarkan gout tu macam pokok kaktus. Bayangkan kalau pokok kaktus pada kaki kita. Nak pijak pun sakit sangat.

Komplikasi Akibat Gout

Asid urik boleh berkumpul di bawah kulit membentuk benjolan yang dipanggil ‘tophi’. Dalam saluran urinari (air kencing), ia boleh berkumpul membentuk ‘batu karang’. Penghidap gout juga sering menghidapi penyakit atau masalah kesihatan lain seperti kegemukan, darah tinggi, kegagalan buah pinggang dan kencing manis.

Jadi jangan ambil mudah dengan gout, sebab ia berpotensi menyerang organ dalaman anda yang lain. 

Cara Rawat Gout Tanpa Ubat

Kebiasaanya rawatan dengan doktor akan memberikan anda steroid (dengan syor daripada doktor sahaja) jangan ambil sendiri dan juga ubat anti radang untuk mengurangkan sakit dan radang. Ubat-ubat ini tentulah mempunyai kesan sampingan seperti mengakibatkan gastrik, loya, muntah dan cirit birit.

Tahukah anda gout boleh dicegah dan dibantu rawatannya tanpa ubat?

Set Gout Shaklee

1. Alfalfa Complex

untuk fungsi detoks semulajadi, menyingkirkan toksin dalam badan secara lembut. Tapi kena banyak minum air, barulah efektif proses detoks tu. Air at least 3 liter sehari, bergantung kepada berat badan seseorang.

2. Omega Guard

untuk mengurangkan keradangan dan melicinkan sendi. Mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan, mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan melegakan gout. Banyak lagi kelebihan Omega Guard ni sebenarnya.

3. Advanced Joint Health Tablet (AJHT)

untuk menggalakkan mobiliti, meningkatkan fleksibiliti, meningkatkan fungsi sendi dan menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang.

4. Performance Drink

untuk memelihara kandungan bendalir dalam badan untuk mengelakkan dehidrasi. Bagi melancarkan proses detos sebab nak buang asid urik berlebihan dalam badan.





Detok Shaklee Dengan DTX Complex

Detok Shaklee Dengan DTX Complex
DTX Complex, Harga Runcit RM164.30


Jom DETOX cara SHAKLEE

Saya memang suka kunyit..suka buat ulam masa tinggal dengan tok dulu. Tapi sekarang tanah hanya sekangkang kera je..boleh la dapat comel2 kunyit buat masak cili api. Habis kuning tangan bila pegang kunyit hidup.



Tapi sekarang..sejak join kelas detox SHAKLEE, baru tau..produk DTX COMPLEX pun ada bahan kunyit tau..sesiapa malas nak kuning tangan dan renyah2..meh telan DTX COMPLEX.


DTX COMPLEX ada:

1. Milk thistle seed
2. Articok
3. Kunyit
4. Dandelion
5. Ling zhi
6. Schizandra

Semua ni sangat bagus utk detoksifikasi.

Jom DETOX cara SHAKLEE

Artikel ini daripada Fb Dr Zubaidi Hj Ahmad

Curcumin yang diekstrak merupakan antara suplemen yg terbaik bagi mencegah pelbagai jenis penyakit dengan mudah. Ia dapat menguatkan sistem imunisasi badan dan mengurangkan kerosakan sel-sel badan.

Kajian mendedahkan kunyit mengandungi khasiat yang dapat mencegah kita daripada pelbagai penyakit. Bahan yang digunakan nenek moyang kita kini mendapat perhatian yang serius daripada pakar-pakar hospital ternama di Amerika Syarikat (AS) dan Eropah.

Kehebatan herba ini terletak pada ekstrak pigmennya yang memberikan warna kuning kepada kunyit. Pigmen ini mempunyai banyak khasiat dan berupaya mengubati pelbagai jenis penyakit dikenali sebagai curcumin.


Harga Retail: RM164.30

Harga Diskaun Saya: RM150.00  (Anda Jimat RM14.30 )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...