Ketahui 25 Kebaikan Vitamin C

VITAMIN C


Selama ni dok ambik ja vitamin C, tapi tahu tak banyak kebaikan Vitamin C ni.

Jom kita baca apa kebaikan Vitamin C kepada tubuh kita.

1. Imunisasi / Daya Tahan Badan
  • melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. 
  • meningkatkan keupayaan badan merawat luka 
  • memelihara badan dari bakteria, virus dan jangkitan.
  • Membina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. 
2. Demam Biasa
  • mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. 
  • mengawal alergi yang menyebabkan demam. 
3. Anti-oksida
  • melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". 
4. Tekanan Darah Tinggi
  • boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.
5. Saluran Darah
  • memastikan saluran darah mengembang dengan baik dan menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.
6. Keracunan plumbum. 
  • mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak 
7. Untuk Kurus
  • membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. 
  • makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.
8. Tekanan
  • membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.
9. Katarak
  • Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi buta dikalangan orang dewasa.
10. Barah
  • boleh melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah
  • Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan.
11. Tenaga.
  • Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsi adrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.
12. Sakit Jantung
  • menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung.
13. Diabetes
  • mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. 
14. Asma
  • Pengambilan Vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.
15. Perlindungan dari matahari
  • Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.
  • Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.
16. Penghasilan Kolagen
  • Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka.
  • Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.
17. Penyembuhan Luka
  • Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.
18. Melindungi dari perubahan warna kulit
  • Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).
  • Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.
19. Memperbaiki tekstur kulit.
  • Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. 
  • Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.
20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut
  • Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang
  • Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.
  • banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.
21. Melawan Kelemumur
  • membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.
22. Mengurangkan Keguguran Rambut.
  • melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.
23. Rambut yang lebat
  • membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari darah Dan penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.
24. Melawan Masalah Rambut
  • Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.
25. Mengelak dari Uban
  • Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut
Kalau nak Terbaik...ambil la Vitamin C sustained Release Shaklee kerana ia mampu membekalkan Vitamin C selama 5 jam bagi setiap tablet.

Badan kita tak mampu tau nak hasilkan Vitamin C sendiri, memang kena ambil dari luar.

Dalam masa yang sama, badan kita hanya menyerap sedikit sahaja maka, cari lah Vitamin C yang sustained release macam Shaklee punya ni.

Pilih lah yang selamat...berbaloi...dan berkualiti.

Hubungi saya tau untuk dapatkan Vitamin C ni.

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


Kisah Bell's Palsy (Lumpuh Sebelah Muka)

BELL'S PALSY (Lumpuh Sebelah Muka)


Tidak diketahui secara khusus puncanya. Ada kajian cakap ianya disebabkan jangkitan virus dan ada yang cakap disebabkan kekurangan Vitamin B. Bell's Palsy ini merupakan kegagalan saraf ke-7 di bahagian muka. Muka selalunya paralyze/LUMPUH sebelah macam orang kena strok. Tapi hanya muka sahaja yang paralyze tetapi tubuh badan lain ok.

Penyebab dari Bell's Palsy belum diketahui secara pasti, namun beberapa sumber menyebut bahawa penyebab Bell's Palsy adalah proses keradangan saraf yang mengawal otot-otot di muka. Ada pula yang berkata bahawa penyakit saraf ini merupakan dari jangkitan virus. Bell's palsy terjadi kepada semua peringkat umur baik lelaki atau perempuan. 

Apakah Contoh Gejala atau Petanda Bell's Palsy?

Gejala/ Petanda penyakit ini selalunya bermula secara tiba-tiba, daripada biasa kepada teruk. Gejala-gejala ini termasuk:

1.Perubahan dan luahan muka (contohnya mengerenyot muka)
2.Kesukaran ketika makan dan minum
3.Melelehkan air liur kerana tidak dapat mengawal otot muka
4.Kelopak mata atau sudut mulut yang lemah
5.Mata atau mulut yang kering
6.Rasa tegang di muka atau rasa ditarik ke sebelah satu lagi
7.Kelumpuhan muka pada satu bahagian yang menyukarkan untuk menutup satu mata
8.Sakit kepala
9.Kehilangan deria rasa
10.Sakit di belakang atau di depan telinga
11.Kepekaan kepada bunyi terjejas pada bahagian yang terkena penyakit
12.Rasa lemah di muka

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU ANDA?



Salah satu supplement yang boleh membantu secara keseluruhan kesihatan ialah VIVIX. 

Vivix ini terbukti secara klinikal dan merupakan LANDSMARK STUDY II selepas LANDMARK STUDY I iaitu Vitalea oleh pihak Shaklee. 

Vivix ini sangat popular dalam membantu pelbagai penyakit yang memerlukan rawatan MAHAL seperti penyakit :

-JANTUNG, DIABETIS / KENCING MANIS, DARAH TINGGI, KANSER dan macam-macam. 

JOM BACA PERKONGSIAN FAIZA SUHADA BERKENAAN BELL'S PALSY


"alhamdullilah
2 oct 2015
Saya bangun sebelah muka da jatuh
Xbole senyum
Mata x bole tutup
Air mata mengalir macam menangis
Sakit
Rasa tegang je
Dr sahkan saya diserang bellpalsy
Bukan STROKE
tapi kelemahan sebelah otot muke
Saya di steroid
Punca UNKNOWN
Tapi maybe sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin
Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu..
Consume
1. SPECIAL DOSE vivix
2.Omega guard
3.Bcomplex
4.Vitamin E
dgn extreme
Saya juga menjalani fisioterapi
Alhamdullilah selepas 90hari
Saya diberi kesempatan SENYUM kembali
Share la..
Saya izinkan
Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support
Ia bukan mudah seperti dijangka
Saya dan sahabat #bellpalsy sahaja yg tahu apa yg kami rasa..
Actually its more to self confidence / esteem
Tapi serius is MANIS untuk diingati
Dalam calender kehidupan
Hadiah dari Allah
Harap ia menghapus dosa2"

Nukilan ikhlas daripada Faiza Suhada... Terima kasih kepada beliau kerana sudi berkongsi testimoni ini. Semoga beliau diberikan kesihatan lebih baik.. Aminnn... semoga perkongsian ini membantu anda di luar sana. InsyaAllah. Paling penting IKHTIAR, selebihnya kita serahkan segalanya kepada Allah

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


Rahsia Penjagaan Wajah Artis:Azrel

Artikel Metro Ahad : 11 Disember 2016



Hari ni terbaca artikel dalam Metro Ahad, berkenaan penjagaan wajah artis lelaki bernama Azrel.

Jangan ingat wanita sahaja yang mementingkan kecantikan, lelaki zaman sekarang juga sudah cakna dengan penjagaan kulit wajah terutama golongan artis dimana wajah merupakan aset utama mereka.

Antara tips yang diberi ialah:

1. Melakukan rawatan spa muka setiap minggi.
2. Amalkan vitamin C setiap hari.
3. Banyakkan minum air suam
4. Rajin memcuci muka
5. Menggunakan krim malam

Malu saya tau..lelaki pun guna krim malam..tercabar..patutla kulit dia cantik.à
Kita ni wanita sepatutnya kulit lebih cantik dari lelaki kerana wajah adalah tarikan pertama dan utama wanita.

Kata orang..dari mata turun ke hati..

Kalau mata pun tak berapa nak tertarik..macamana hati nak terbuka kan..

Cantik juga adalah subjektif..

Kulit yang sihat pasti akan menjadikan kulit cantik.


Vitamin C bukan sahaja mampu mencerahkan kulit, menegangkan kulit..

Ia juga bersifat kolagen.

Selain itu, pengambilan Vitamin C secara konsisten setiap hari seperti Azrel mampu mencegah badan kita dari mudah berjangkit penyakit dengan meningkatkan sistem pertahanan tubuh badan.

Maklumlah..golongan artis kan sentiasa sibuk. Jadi, pengambilan supplemen memang merupakan keperluan asas untuk mengekalkan kesihatan, kecantikan dan kecergasan badan.
Jangan pulak kata, kita bukan artis nak jaga semua tu.

Eh..jangan...kita juga ada pasangan yang akan tengok wajah kita setiap hari.
Jadikan hari-hari dia sentiasa indah dengan menatap wajah kita yang cantik..


So..wajib jaga..tak mau na nanti anak kata mak dia orang tua..mak kawan-kawan dia semua muda-muda..kecik ati kan..

So, jangan dok tangguh lagi dah..

Mulakan sekarang untuk menjaga kecantikan kulit.

Hubungi saya untuk dapatkan supplemen Vitamin C na.
============================================================
Produk disyorkan untuk kecantikan kulit:
1. Vitamin C
2. Vitamin E
3. ESP
4. Kolegen
5. Vivix

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).

Cik Putih vs Keputihan

Keputihan


Sebut je putih, semua orang suka..tapi apsal kalau keputihan orang tak suka plak?

Keputihan ni berkait dengan kesihatan anggota sulit wanita.
Kalau normal, bagus kerana ia mukus semulajadi yang melindungi bahagian sulit dari jangkitan kulat dan lain-lain.

Tapi kalau dah banyak sangat sampai warna pun dari putih bertukar ke kuning dan paling teruk ke hijau..jangan la amik mudah. itu bukan proses asimilasi ke apa..itu menandakan bahagian sulit sedang dijangkiti kuman..
Awas...kena segera berjumpa doktor.


Keputihan ni kalau banyak melampau ia akan memberi kesan negatif seperti:

1. ia menyebabkan ketidakselesaan pada individu tersebut. Rasa gatal tapi takleh nak garu..hmmm..memang takleh garu.

2. ia menyukarkan sperma untuk berenang dan bertemu pujaan hatinya iaitu ovum sebab keputihan yang banyak akan menghalang sperma tersebut.

3. ia menyebabkan individu tersebut mudah dijangkiti kulat terutama jika dia tidak kerap menukar seluar dalam..

4. ia menghasilkan bau yang busuk..erkkkk

5. setakat ni belum jumpa la yang positif berkenaan keputihan ni.so, kesimpulannya, semua negatif dan segera la berubat.

Selain berubat, kita digalakkan mencegah. kan mencegah itu lebih baik dari mengubat.

So, dengan Shaklee, saya nak syorkan 2 produk ni yang memang meletop dan paling asas untuk merawat dan mencegah masalah keputihan ni. Yang penting konsisten okay. In sha Allah tak menyesal..





Selalunya masa awal guna, orang yang ada masalah keputihan ni, dia akan keluar banyak sangat keputihan..so sila bersabar ye sebab lepas tu..awak akan rasa selesa dan ia kembali normal..ditambahkan lagi ia mengetatkan sedikit bahagian xxxxxx...sesuai sangat untuk wanita yang sudah berkahwin.

So, jangan biarkan masalah ini berlanjutan sebelum bertambah mudarat.

Hubungi saya ye untuk keterangan lanjut.

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).






KOLAGEN OH KOLAGEN

Kolagen Oleh Shaklee


Kita ni kan..kalau sebut kolagen je..terus ingat untuk kecantikan sahaja kan.
Tapi sebenarnya fungsi kolagen lebih dari tu.

Kalau dah nama keluaran Shaklee kan..of cos kualiti terjaga.
Kalau dah kualiti terjaga, in sha Allah kesan pun optimum kan.
Sapa tak suka kalau kita berbelanja dengan jumlah tertentu tapi hasil sangat memuaskan ..betul tak?
Rasa berbaloi sangat.

Kolagen ni bukan tunggu dah kerepot berkedut sampai lipat 15 baru nak ambik okay..
Bila dah usia mencecah 25 tahun, dah kena standby dah kolagen sebab kita sedang mengalami penyusutan kolagen seiring usia.

Cer test keanjalan kulit kita dengan bayi, kanak-kanak dan remaja? konfem kita kalah kan..
Tapi since kolagen ni takleh dibina dari badan sendiri, kita kena consume melalui makanan.
Yang terbaik adalah yang halus ( kiraan Dalton) agar mudah diserap oleh badan.
Jangan terpedaya dengan yang murah..ntah yang diserap berapa peratus je.

SIAPA MEMERLUKAN KOLAGEN?

1. Golongan atlet
2. Wanita hampir atau sudah menopouse
3. Individu yang mementingkan kecantikan kulit
4. Ibu menyusu
5. Individu sakit sendi

Apa yang terkandung Kolagen Shaklee ni?

Jom tengok apa kebaikan Kolagen Shaklee ni.


Apa kesan-kesan kepada tubuh badan jika kekurangan kolagen.


Meh tengok sini testimoni pengguna Kolagen.




 Bulan ni ada promosi  Kolagen Shaklee.

1. Beli 2 diskaun 5%
2. Beli 6 PERCUMA 1.


So, apa tunggu lagi.

Cepat la sebelum menyesal muka dah berkedut...

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).






Atasi Resdung Dengan Shaklee

Resdung



Ramai juga tau yang alami resdung samada secara disedari atau tidak.

Penat dah pi perasap muka la..telan jamu la..pantang makan bagai..terliur ja bila tengok orang makan sambal belacan, laksa, seafood dan lain-lain.

Terseksa kan..

Tak dapat menikmati kehidupan syurga dunia.

Tapi..tapi..tapi..

Jangan risau..

Shaklee ada keluarkan 3 produk paling asas untuk sesiapa yang dah bosan berpantang dan asyik bersin bagai.

Ni paling asas tau..nak lagi meletop..amik la yang full set.

Percayalah..in shaAllah kalau kengkawan konsisten set resdung ni..

Allergik makanan dan habuk serta lain-lain beejaya dikurangkan dan mungkin boleh diatasi terus.



Jangan ambil mudah tau resdung ni..

Kalau dibiarkan berlanjutan dan kronik, boleh membawa mudarat besar.

Jadi pemakanan tetap kena jaga disamping back up dari supplemen yang selamat dan sesuai seperti yang saya syorkan di atas.

TANDA-TANDA DAN KESAN RESDUNG

Berikut di bawah tanda-tanda dan kesan resdung yang mungkin kita tidak peduli selama ini.


Jangan berlengah lagi untuk dapatkan produk ini.

Jika berkemampuan, boleh tambah SET RESDUNG ini menjadi lebih lengkap iaitu :

1. Vivix
2. Nutriferon

Jangan berkira untuk kesihatan kerana kesihatan adalah pelaburan yang terbaik untuk kita.

"HEALTH IS WEALTH"

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Promosi Disember 2016


PROMOSI DISEMBER KEMBALI!!

Apa yang menarik promosi kali ini adalah:

1. Vitalea for kids
2. Kolagen

Jangan hanya fokus pada kita sahaja tau untuk sihat, bertenaga, cantik dan lain-lain. Anak tersayang apa cer? kata sayang anak..

So..nah ini bukti jika sayang anak, beri dia supplemen yang baik untuk kesihatan...

Vitalea ni adalah multivitamin..mengandungi semua mineral dan vitamin cukup untuk keperluan tumbesaran anak-anak.

Sangat sesuai jika anak-anak sudah terdedah dengan pemakanan yang tidak elok, atleast back up..lagi bagus kalau hentikan atau kurangkan semua junk food dan fast food. 


SET KECANTIKAN




MENARIK KAN!!

So, kalau sebelum ni tak mampu nak beli Kolagen Shaklee, bulan ni boleh buat stok sebab harga sangat menjunam..

Kolagen ni pulak bukan lah semata-mata untuk kecantikan, ia juga sesuai untuk:

1. wanita yang sudah menopouse
2. sakit sendi
3. masalah kekenduran bahagian badan tertentu
4. jeragat

Nanti kita up post  pasal kolagen ye.

harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Rahsia Kulit Artis

Rahsia Kulit Rita Rudaini

Cantik kan Rita..
Saya pernah terserempak dengan dia di Tesco..
Dia tak make up..mak oi..cantik walau sudah menghampiri 40an..
Kalau letak saya disebelah..saya akan nampak lagi tua kot dari dia..

Yela kan..artis..mesti la jaga kecantikan..
Itukan modal diorg..kalau dah kertu dan tak cantik..sapa nak ambil jadi heroin kan..takkan nak dapat watak mak bidan dan mak lampir..bayaran pun ciput.

So, nak tahu tak antara rahsia kulit Rita cantik dan awet muda?

Sebenarnya Rita ni dia amalkan VIVIX dari Shaklee tau.
Takkan korang tak tahu..Vivix ni mengandungi Resveratrol dan Poliphenol..bahan aktif yang tinggi antioksidan dan sangat sesuai untuk orang yang nak awet muda..

APA KELEBIHAN VIVIX?

Mestilah banyak..kalau tak mustahil menjadi pilihan ramai orang.

1. Mengandungi bahan aktif iaitu Resveratrol dan polifenol
2. Bersifat anti radang dan cepat menyembuhkan luka. 
3. Antioksidan yang tinggi
4. Membaiki kerosakan sel pada tahap DNA.
5. 1 sudu Vivix kepekatan sangat tinggi.
6. Kandungan resveratrol dalam Vivix sangat tinggi sebanyak 10x dari resveratrol sahaja kerana ramuan dalam Vivix yang luar biasa.
7. Meningkatkan tenaga dalam sel, bagus untuk warga emas dan individu yang menderita sakit kronik.
8. Melambatkan pembentukan AGE protein.






CEPAT!! JANGAN BUANG MASA LAGI..

Lagi awal ambil Vivix, lagi bagus kerana mencegah itu lebih baik dari mengubat.
Mengubat ni tempoh masa lebih panjang untuk sembuh disamping kos dan risiko juga lebih tinggi.

Apa lah sangat melabur untuk kesihatan diri darioada melabur untuk kereta kan.,dah la susut nilai..makin lama makin banyak rosak..badan kita ni takleh nak tukar ganti macam kereta..jadi jagalah elok-elok na..

Kalau sayang badan..sentiasa bekalkan Vivix setiap hari..
Tengoklah apa yang akan jadi..konfem tak menyesal.

Hubungi saya tau untuk beli Vivix ni.

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Cegah Cyst dan Fibroid

SET CYST DAN FIBROID

Gambar: Contoh Cyst 


Contoh Fibroid pada rahim
Gambar: Contoh Fibroid pada rahim 

Sekarang ni..kita kerap sangat dengar pasal Cyst dan fibroid kan..

Kalau dulu, jarang-jarang..malah first time saya dengar mengenai cyst adalah pada tahun 2008..sebab kena pada diri sendiri.

Masa tu, membayangkan satu penyakit yang amat merbahaya dan setaraf kanser..jahil sangat masa tu..lagipun tak pernah dengar orang terdekat ada cyst dan juga fibroid..sesuatu yang asing..

Nah..sekarang..sana sini ada cyst dan fibroid..kenapa ek..

Selain amalan pemakanan yang tidak sihat, hormon yang tidak seimbang ( juga boleh datang dari pemakanan), kehidupan yang stress juga punca kepada masalah ini dan ada juga yang tidak diketahui punca seperti endometriosis.

Saya dulu dapat cyst tapi berpunca dari endometriosis. sebab kalau ikutkan Dr Hamid, orang yang ada fibroid dan cyst ni..selalu makan makanan yang tidak sihat dan tidak makan sayur..saya bukan kategori itu..saya pada masa itu dan sebelumnya..seorang yang kaki sayur dan ulam serta tidak gemar fast food serta junk food...tapi still kena juga..so..takdir la..

Jadi..kengkawan..mana yang masih selamat..sedang menghadapi atau pernah lalui..kita tidak selamat 100%. Langkah pencegahan itu perlu..atleast ikhtiar kan.

So..macam saya..doktor sahkan saya akan dapat semula endometriosis dan membawa maksud akan kena lagi la ovarian cyst selagi ada hormon estrogen..tapi sehingga kini, alhamulillah setelah 8 tahun..saya masih selamat dan telah punyai 2 orang anak walau doktor menyatakan saya sukar untuk hamil.

Kuasa Allah mengatasi segalanya..yang penting berusaha dan tidak putus asa.

Dengan lambakan makanan yang tidak sihat, cepat, sedap, mengandungi banyak trans fat yang sangat bahaya sebenarnya..sangat perlu kita sediakan diri kita dengan supplemen yang selamat sebagai back up..

Antara supplemen yang disyorkan adalah:

  1. GLA- bantu imbang hormon dalam badan.
  2. Vitamin A, C dan E- bertindak sebagai antioksidan untuk hapuskan radikal bebas yang merosakkan fungsi sel.
  3. Vivix- antioksidan yang membaiki sel pada tahap DNA.


Maka, bertindak segera jika sayangkan tubuh kita.

Kalau dah kena..kos dan risiko lebih tinggi berbanding pencegahan.

Lebih baik melabur untuk kesihatan kerana harta yang paling bernilai adalah diri kita.

Jom ikhtiar dengan set ini.

Hubungi saya ye.

Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


KISAH PENGASAS SHAKLEE

KISAH PENGASAS SHAKLEE

Semasa baby Forrest dilahirkan, dia tidak menangis seperti bayi lain. Malah tubuhnya pucat dan biru. Hingga bidan dan doktor terpaksa membuat pelbagai usaha untuk stimulate pernafasannya. Baby Forrest disahkan menghidap penyakit TB, dan doktor yg merawatnya menjangka dia hanya boleh hidup sehingga 8 tahun saja.

Bayangkan sehingga ayah dia dah give up & seolah2 tunggu je anaknya meninggal.

Tapi Mak dia, yelah kasih Mak kan... Taknak give up. Mak dia tukar pemakanan mereka kepada herba2 yang ada healing properties. Dia buat minyak herba dan urut satu badan di baby Forrest.

Akhirnya bapanya membawa mereka anak beranak berpindah dari kawasan perlombongan ke kawasan perkampungan di Iowa. Kat situ mereka lebih close to nature. Udara segar dan makanan yg fresh.

Mak dia terus usaha agar anak dia sihat macam baby lain. Walaupun anak dia tak bergerak2 tapi dia sangat positif. Hinggalah baby Forrest umur 4 tahun dan dia boleh bangkit dengan sendiri buat pertama kali!

Daripada ramalan hidup sampai 8 tahun je, Forrest menjalani zaman kanak2 dan remaja yang happy. Beliau mendalami ilmu chiropractic dan membuka sebuah pusat rawatan terbabit.

Berinspirasikan kisah hidupnya sendiri, Forrest rajin mengkaji kehebatan alam semulajadi ciptaan Tuhan. Beliau mendapati kebanyakan masalah kesihatan berpunca dari masalah kurang nutrisi dan terlebih makan.

Pada usia 21 tahun, beliau mencipta satu produk nutrisi berasaskan tumbuh-tumbuhan.

Dengan kemahiran chiropractic dan nutrisi yg beliau ada, Forrest berazam utk tolong orang yg sakit dan tak mampu datang jumpa dia. Dengan kerjasama oleh Wilbur dan Orville Wrights, Forrest menjadi flying doctor pertama di kawasannya.

Disebabkan kerjanya berkaitan dgn tulang, Forrest terdedah kepada sinar x-ray dari prosedur di kliniknya. Sekali lagi Forrest diuji. Beliau disahkan mengidap kanser yg tak boleh disembuhkan, dan beberapa anggotanya perlu dipotong. Dan beliau dijangka tidak akan hidup lama.

Sekali lagi Forrest taknak give up. Antara motivasinya sbb dia nak terus berbakti. Lalu beliau jual klinik dia, pindah lagi ke kawasan ladang dan mula dgn regime pemakanan berasaskan herba & buah-buahan serta suplemen dengan kuantiti yg banyak.

Masa ni beliau membuat kombinasi 9 herba untuk detoks terhasillah Herb-Lax.

Setahun selepas itu, Forrest sembuh sepenuhnya dan bebas kanser. Tapi klinik yang dikunjunginya tak percaya ia adalah kerana menjaga pemakanan dan suplemen.

Forrest kembali buka klinik, dan menjadi "first drugless clinic". 5 tahun selepas tu, kliniknya terbakar, dan Forrest ubahsuai kenderaannya menjadi motorhome utk bawa keluarga pindah ke California. Kat situ beliau buka klinik dan sambung belajar.

Itulah kisah Dr Forrest Shaklee. Yang dilahirkan seolah2 macam dah mati, yang diramal akan mati sebanyak 2 kali. Sikap positif,taknak mengalah dan kembali kepada alam semulajadi, ciptaan Allah, menjadikan Shaklee terus berbakti hingga ke hari ini.

Itulah motivasi pengedar2 Shaklee iReach, nak berbakti & berkongsi yg terbaik dan dibuktikan oleh sains. Bukan ikut cakap2 orang. Atau sebab nak bonus banyak dan jadi kaya. Semua tu akan datang juga bila kita buat dgn ikhlas dan Allah redha.

Alang2 hidup di dunia, biarlah meninggalkannya dgn pahala yang tak putus-putus.



Credit : Master Lyna Noh


Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Atasi Tumit Merekah

TUMIT MEREKAH? TIDAK LAGI

Sapa yang selalu alami tumit merekah..

Jangan dok biaq lama-lama..

Dahla buruk kan..sakit pulak tu..pakai stokin pun melekat2 ja rasa..


Eh..eh..awat dia macam tau ja simptom tu..

Mestila tau..sebab saya pun sama..

Tapi tu dulu..

Lani..sejak konsisten ESP dan Vitamin C..


Anak pun puji kaki lembut..siap main-main kaki kita lagi.

Tak percaya cuba konsisten 2 produk ni..

In shaAllah tak menyesal.

Kalau nak lagi ummphh...

Sapu selalu kawasan tumit dengan Herbal Blend.

Lagi cepat tumit jadi lembut.



harga pos  : RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Lemak Visceral

Apa itu Lemak Visceral


Lemak Visceral

Merupakan lemak yang menyelaputi kawasan abdomen seperti perut dan usus juga beberapa organ dalaman seperti jantung, pankreas dan lain-lain.

Jika peratus lemak visceral ini melebihi sepatutnya, ia akan mengundang pelbagai masalah seperti sakit jantung, obesiti, tekanan darah tinggi dan lain-lain.

Jangan konfius dengan lemak bawah kulit yang kita panggil subcutanoues fat.
Lemak ni kalau buat liposuction atau sapu krim panas, masih boleh dikurangkan.
Tapi tidak ye untuk lemak visceral..dia degil sket.

Tapi ada cara untuk atasi dia..
Boleh rujuk artikel saya yang lalu: 9 Kaedah Berkesan Menghilangkan Lemak Visceral

Perbezaan jantung yang sihat dengan yang penuh lemak visceral



Kesimpulan..dengan amalkan cara hidup sihat,

Datang la lemak apapun..kita boleh lawan.

Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...