Duniaku Sihat Mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa Kepada Semua Pembaca Muslimin Muslimat.

Duniaku Sihat Mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa Kepada Semua Pembaca Muslimin Muslimat.

11 Tanda Anda Kekurangan Vitamin C

Tanda-tanda Kekurangan Vitamin C


Kadang-kadang kita ni tak tahu badan kita ni cukup atau tidak nutrisi. Kita lebih sibuk makan untuk kenyang berbanding makan untuk rehat. Seperti di tulis dalam artikel berkenaan vitamin c, vitamin ini memang penting. 

Kalau dah vitamin C ini penting untuk badan kita, kalau kita kekurangannya pasti akan beri kesan pada badan kita. Berikut adalah beberapa tanda jika badan kita kekurangan vitamin C.
  • Mudah stress atau tertekan
  • Cepat letih dan lesu
  • Kulit jadi kering dan bersisik
  • Tapak kaki keras dan kasar termasuk tumit merekah
  • Luka lambat sembuh dan kering
  • Mudah terkena selesena dan bersin serta demam
  • Wajah nampak tua dari usia sebenar
  • Mengalami gusi berdarah terutama semasa menggosok gigi
  • Salur darah mengecil
  • Sakit sendi dan otot
Ada ke mengalami tanda-tanda di atas? Kalau ada kena la amik makanan yang mengandungi vitamin C contohnya buah-buahan citrus seperti oren dll. Kalau setakat sebiji je ambil, tak mencukupi ya..jadi saya ada satu solusi terbaik iaitu VITAMIN C SHAKLEE.

Kenapa saya kata ia solusi terbaik sebab 1 tablet sahaja bersamaan 7 biji oren..woww...



Vitamin C Sustained Release

Harga Retail: RM 98.05

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).

Untuk dapatkan harga istimewa,boleh hubungi saya.


Berminat? Hubungi saya segera :
Pn. Salina (SMS/WhatsApp/Telegram : 013-2783475)
Email : pnacuina@gmail.com
Fb : Duniaku Sihat

Testimoni Vitamin C

Vitamin C

Ini adalah testimoni sendiri kakak saya dan kakak ipar saya.
Kakak ipar saya kali pertama telan vitC terus jatuh cinta manakala kakak saya memang pengguna tegar vitaC. dah tak beli ubat selsema.


Harga Retail: RM 98.05

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


Berminat? Hubungi saya segera :
Pn. Salina (SMS/WhatsApp/Telegram : 013-2783475)
Email : pnacuina@gmail.com
Fb : Duniaku Sihat
Testimoni Vitamin C

Jangan Menunda Kebaikan

Jangan Menunda Kebaikan

Semalam selepas mendaftar keahlian seorang teman lama, beliau menyatakan cepatnya saya mendaftar keahlian dia. Right on time.. Saya ada beberapa sebab kenapa kebaikan jangan ditunda.

Ini berlaku kepada suami saya sendiri dimana dia mendaftar keahlian suatu produk tetapi orang yang bertanggungjawab melengah-lengahkan pendaftaran menjadikan kami lambat mendaftar. Akibat dari itu, suami tidak dapat keistimewaan yang sepatutnya dapat sebagai ahli. Insan tersebut rasa bersalah tetapi setakat sebagai manusia biasa selain menerima itu bukan rezeki sedikit sebanyak sangat kecewa dengan sikap manusia yang suka melengahkan kerja hingga menganiaya orang lain. Kalau tak melibatkan orang lain takpa.

Jadi, sejak dari itu saya sangat memahami rasanya menjadi insan teraniaya.Kenapa kita tak boleh menangguhkan pendaftaran keahlian:
1. Ahli tersebut telah membayar wang keahlian pada tarikh tersebut dan dalam erti kata lain pada tarikh itu dia sudah layak berdaftar sebagai ahli.
2. Amanah- kita wajib menjaga amanah. Klu tak tergolong dlm sifat munafik dan berdosa.
3. Elak dari terlupa- sifat semulajadi manusia yg mudah lupa apatah lagi jika banyak kerja
   nak dilakukan dlm masa yang singkat. sebab tu la jika ada pendaftaran yg telah dibayar,
   cepat-cepat daftar utk elakkan kita dr terus tak daftar dia..sedangkan dia dah bayar.
4. Dapat pahala-jika kita amanah, Allah sayang pada kita kerana kita terpelihara dari sifat
    munafik. 
5. Meningkatkan kepercayaan- kadang-kadang ahli yang daftar bawah kita adalah seorang
   yang kita tak kenal pun kecuali secara maya. Jadi kita harus menunjukkan sifat positif kita
  bahawa kita ini seorang yang amananh dan boleh dipercayai. Tak mustahil selepas itu
  rezeki makin bertambah sbb berita kebaikan kita tersebar pulak kepada kawan-kawannya.
6. Dok tangguh2.tiba2 mati..jenuh nak jawab dalam kubur.





so, apa susah sgt nak register on time melainkan betul2 pada masa tu tak boleh seperti sedang tidur, di tandas dll..agak2 la...

Berminat? Hubungi saya segera :
Pn. Salina (SMS/WhatsApp/Telegram : 013-2783475)
Email : pnacuina@gmail.com
Fb : Duniaku Sihat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...