Selling Fast!!

Bagaimana Kanser Boleh Terjadi

BAGAIMANA KANSER BOLEH TERJADI?


PUNCA #1: BERMULA DARIPADA SEL YANG ROSAK MENJADI KETUMBUHAN

Binaan sel-sel yang kecil membentuk setiap sistem dalam tubuh kita. Selepas 21 hari, setiap sel tersebut akan mati (proses ini dipanggil Apoptosis) dan diganti dengan sel yang baru. Kanser terjadi apabila ada sel yang sepatutnya mati, tapi tak mati. Sel ini dipanggil sel yang rosak.

Pada mulanya sel yang rosak ini tidak berbahaya. Tapi oleh kerana ianya rosak, kadang-kadang ada sel rosak ini yang akan menduplikasikan diri tanpa henti. Lepas 21 hari pun takde yang mati.

Semakin lama, sel yang rosak semakin membesar dan menjadi ketumbuhan ataupun dalam bahasa medic, tumor. Ketumbuhan masih tak dikategorikan sebagai merbahaya kerana ianya tidak bergerak atau statik dan boleh dibuang melalui pembedahan.

PUNCA #2: PERMULAAN KANSER YANG MERBAHAYA

Situasi akan mula bahaya apabila sel yang rosak ini berkembang dan mengganggu susunan tisu di dalam badan. Apabila semakin membesar, kumpulan sel yang rosak ini juga akan memerlukan oksigen lalu menarik salur darah baru untuk terbentuk.

Dengan adanya salur darah yang bersambung dengan kumpulan sel rosak tersebut, maka bermulalah fasa yang berbahaya. Sel-sel yang rosak tersebut akan masuk ke dalam salur darah dan merebak ke kawasan-kawasan lain di dalam badan dan menyebabkan kanser.

PUNCA #3: BAGAIMANA SEL BOLEH ROSAK

Punca kanser dipanggil ‘Carcinogen‘ (dalam Bahasa Melayu – karsinogen). Antara jenis-jenis karsinogen:
  • Gaya hidup yang tak sihat
  • Rokok
  • Ultraviolet berlebihan
  • Radikal bebas
  • Diet yang tidak seimbang
  • Pencemaran
  • Genetik
Dan banyak lagi…

Sekiranya anda tak merokok, anda menjaga pemakanan serta mengamalkan gaya hidup yang sihat, anda tetap terdedah kepada serangan radikal bebas daripada persekitaran yang boleh menyebabkan kerosakan sel.

Adalah hampir mustahil untuk anda elak daripada radikal bebas. Sebab itulah anda perlu mengamalkan makanan yang kaya dengan Anti Oksida ataupun suplemen seperti Vitamin C, Vitamin E dan juga Vivix

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Sembelit Dalam Pantang

Ini kisah shaklee saya:

Tahun 2013, lahir anak sulung..anak jaundice about 1 month..dalam tempoh anak jaundice, doc xkasi sy makan pape terutamanya yg herba herba..masa tu kakak saya kasi saya set XXXXX untuk pantang..tp sy xconsume dulu, tunggu smpai anak habis jaundice..bayangkan sebulan saya tanpa apa2 supplement untuk pulihkan diri selepas bersalin..

lepas sebulan, saya xkonsisten pun makan set XXXX sebab rasa dah gagah sikit(hakikatnya masih lemah).

Saya sembelit teruk, bermula hari kelima berpantang..darah toksah ckp stiap kali mmbuang, penuh mangkuk tandas..paling awal sejam lam tandas..anak teriak habis lapaq nak susu spnjg saya lam tndas..stress hanya Dia yg tahu

Suami paling takut kalau saya sebut nak membuang..sebab dia xsanggup dgr saya nangis tahan sakit dalam tandas..smpai anak saya 8 bulan..darah masih lagi keluar.

Even kat skolah pun, pernah saya lewat masuk kelas sebab mereput lam tandas sembelit..darah tersembur lam mangkuk tandas. Dah keluar, kaki krem sebab mencangkung lama, punggung rasa kebas dan perit, maaf cakap nak keluar angin pun, sampai bergenang air mata tahan sakit.

Macam2 saya cuba..asal org ckp, saya terus gi beli..murah ka, mahal ka..ingat buasir..huhu..last2 ada sorg kakak ni jual shaklee(loni dia dah xjual,meniaga lain lak)..dia suro saya amik
#Ostematrik dan #VitaminC





Subhanallah..about 2 weeks saja derita saya selama 8 bulan tu, sembuh! Sujud syukur saya Allah3x...lepas rasa shakleeEffect, saya cuba add Esp, omega, bcomplex.. Alhamdulillah suma ohsem.




Suami ckp,dari beli ngan org baik dftar ahli..so saya dftar..dpt hrga ahli, masuk bonus skit ^___^(tapi sedih...mak saya dah x aktif) huhu.

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Dari Melecur ke Mulus

Perawatan Kulit Melecur: Kisah Master Amir.

Saya pernah melihat Master Amir in person semasa kelas Shaklee anjuran S2u Families di Shaklee Hq tahun 2016.

Memang kagum tengok betapa flawlessnya kulit dia. Jeles ai selaku wanita terakhir. Tapi siapa sangka beliau pernah alami masalah kulit akibat terbakar.

Jom baca perkongsian beliau bagaimana dia menukar kulit dari teruk ke licin dan bersih seperti sekarang. Manatau boleh memberi manfaat kepada kita semua.

==================================== 

Ramai juga nak tahu TRANSFORMASI Amir apabila muka terbakar semasa bln Ramadhan thn 2015


Ini antara Product Shaklee yg Amir ambil semasa/selepas kejadian berlaku.

Ketika baru sahaja terkena api, letak Basic H pada tempat terbakar. Kesemua tempat yang disapu Basic H, Alhamdulillah tidak menggelembung kulitnya dan tidak meninggalkan parut.



Warded di hospital 1 malam.

Selepas pulang ke rumah, terus consume secara konsisten:

1) Vit C 4 biji dan Vita E 2 biji untuk membantu memulihkan sel-sel kulit

2) Ostematrix
4-6 biji sbgi penganti pain killer amir sbb masih terasa sakitnya

3) Collagen Powder
1 sachet pagi dan 1 sachet sebelum tidur bagi membantu melembapkan kulit dan melicinkan juga

4) Zinc
2-3 biji bagi membantu merawat luka melecur
(Since sekarang Zink tiada dipasaran, boleh gantikan dengan Vitalea)

5) Alfalfa
5-10 biji bagi mengawal tahap kegatalan dikawasan melecur

6) ESP & Performance Drink
2 kali sehari bagi membekalkan protein untuk badan disamping tidak bagi terhidrat

Alhamdulillah, masa raya 2015 tu..Wajah Amir memang tak nampak macam pernah terbakar pun :)

Pengajaran dari kisah diatas ialah 

JANGAN BERMAIN API, 

KELAK TERBAKAR DIRI SENDIRI.

=============================
Tidak semestinya segala supplemen di atas khas untuk masalah kulit melecur sahaja.

Apa yang ingin dikongsi disini ialah andai kulit yang melecur pun boleh jadi mulus dan cantik dengan konsisten mengambil supplemen tersebut, apatah lagi kulit kita yang tidak pernah terbakar ni kan. 

So, masih ada harapan untuk flawless kulit. 

Kalau ada yang sudah rasa tercabar dengan melihat betapa mulusnya kulit Amir, cepat hubungi saya untuk dapatkan produk di atas. 

Semoga memberi manfaat.

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Siapa Raja Herba?

Raja Herba



Alfalfa adalah tumbuhan yang bukan berasal dari negara kita, jadi bagi sesetengah individu Alfalfa ni herba yang tidak dikenali.

Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang kaya dengan nutrisi. 

Kenapa dikatakan Alfalfa kaya nutrisi?

Ia kerana Alfalfa ini akarnya mampu tumbuh jauh ke dalam bumi maka mineral dan nutrisi yang ia mendapatkan itu sangat banyak.


Malah, Alfalfa Shaklee sangat istimewa kerana ia hanya dituai pada usia matang iaitu 2 tahun. Maka, tidak hairan terlalu banyak khasiat yang terkandung dalamnya.



Alfalfa sangat baik untuk masalah apa?


Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, sinus, alahan, , gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau dan detoksifikasi. 

Apa keistimewaan Alfalfa? 

Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria. 

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa: 

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan. 

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata. 

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik. 

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya. 

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur. 

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat. 

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa: 

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf. 

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah. 

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak. 

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf. 

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji. 

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut. 

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak. 

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa: 

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu 

Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain. 

Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika tapi kini semakin digemari rakyat Malaysia dimana rata-rats milkbooster produk pasti memasukkan herba Alfalfa ke dalamnya. 

AWAS!!!! 

Tidak semua alfalfa adalah sama, alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau.


Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

Jom tengok sket testimoni pengguna Alfalfa






Kalau nak tahu betul ke tidak apa yang dicakapkan oleh pengguna di atas, kena la cuba.

Jangan lupa hubungi saya untuk konsultasi percuma dengan pembelian mana-mana produk Shaklee melalui saya.

Nak lagi istimewa?? Cer hubungi saya dulu..

Kredit/Sumber: buku nutrisi Shaklee, blog, manual produk Shaklee, kelas Nutrisi. 

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. 

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Tingkatkan Kesuburan Dengan Shaklee 2

Set Kesuburan 2


1.Premium/Full set

Esp,Omegaguard,Vit E,Vit C,Ostematrix,Vitalea,B complex.

2.Medium/ Basic

Vit E,Vit C,Ostematrix,Esp,

3.Set Budget

Vit E, Esp



๐ŸVit c in woman's fertility

✅ Memainkan peranan penting dlm kitaran haid&fungsi ovary (kilang telur)

-Jika diambil pada fasa sebelum ovulasi, kehadiran vitamin c akan lebih membantu dlm proses ovulasi (pengeluaran telur) utk disenyawakan

✅ Membantu dlm penghasilan collagen di mana penting dlm pertumbuhan corpus luteum yg sgt penting utk dlm peringkat awal kehamilan (sekitanya telur berjaya disenyawakan)

✅ Membantu dlm proses egg production&maturity 

✅ Mengurangkan masalah period yg heavy flow

✅ Melambatkan proses pertumbuhan endometriosis/fibroid

๐ŸVit C

Men's fertility:

✅ Improve sperm quality&protect sperm from DNA damage;so kurang risiko utk keguguran/kecacatan janin

✅Membantu meningkatkan bilangan sperm, motility(pergerakan)&bentuk sperm yg normal

✅ Kajian menunjukkan juga membantu elakkan sperm cells daripada melekat antara satu sama lain

Best kan?๐Ÿ˜

๐ŸZinc

Terdapat dlm vitalea&esp


Husband:

✅ Improve the form, function&quality of the sperm (zinc membentuk lapisan luar&tail of the sperm) :tanpa bentuk yg sempurna, sperm xdpt bergerak dgn laju/kuat

✅Low level of iron boleh menyebabkan chromosomal defects in the sperm

(Maksudnya walaupun berlakunya persenyawaan, risiko gugur masih tetap ada disebabkan janin yg terhasil adlh tidak sempurna akibat kecacatan pada kromosom)

Wife:

✅Membantu dlm penghasilan telur yg lebih matang

✅ Maintain proper follicular fluid level (utk memastikan telur yg dh diaenyawakan dpt bergerak dgn lebih mudah dlm tiub fallopio)

✅ Menstabilkan hormon estrogen, progesteron, testosteron

✅ Pengambilan secara berkala (30mg daily) boleh mengurangkan size fibroid yg mungkin menjadi punca ketidaksuburan

๐ŸEsp


Ade 9 jenis asid amino yg xdihasilkan oleh tubuh kita

Walaupun soya dikatakan adlh slh satu xenoestrogen, iaitu sumber mknn yg ade estrogen yg boleh menganggu fungsi estrogen dlm badan, tapi xenoestrogen dikatakan byk terdapat dlm GMO foods..esp shaklee adlh NON-GMO, jadi soy kita adlh selamat&bebas drp xenoestrogen

Utk lelaki;

Komponen yg paling penting yg terdapat dalam esp, yg penting utk meningkatkan kesuburan adlh L-Arginine&L-Carnitine

L-Arginine:ni adlh slh satu komposisi utama yg perlu ada dlm kepala sperm

L-Carnitine: memastikan sperm dpt berfungsi secara normal&sihat

Ade study yg menunjukkn kekurangan L-Carnitine dlm air mani lelaki menyebabkan kekurangan bilangan sel sperma& it's motility (pergerakan)

Paling minimum:research menunjukkan berlaku peningkatan bilangan sperma seawal 3 bulan setelah pengambilan secara berterusan bersama2  Vit E

Utk wanita;

Protein yg terdapat dlm esp penting utk memastikan diding rahim kuat& mengurangkan risiko keguguran janin sekiranya berlakunya penempelan pd dinding rahim

Protein juga penting utk membina sel2 yg sihat utk pembentukan awal janin๐Ÿ‘

Yg husband:sy dh explain kt atas td๐Ÿ‘†

✅ Meningkatkan kualiti air mani&motility sperm

Utk wife:

✅ Antioxidants:memelihara dinding cells drp kerosakan

✅Meningkatkan ketebalan endometrium-utk memudahkan utk proses penempelan telur yg sudah disenyawakan

✅ Improve glucose metabolism&insulin activity for PCOS&diabetes(kencing manis)

So bila gula makin terkawal, maka lebih tinggi chances utk pregnant&sekiranya berlaku persenyawaan, kurang risiko utk berlakunya keguguran disebabkan janin yg tak sihat

✅ Increase success rate utk IVF patient

๐ŸVit E


Vit E shaklee mengandungi selenium!✅

Ape fungsi selenium?

Selenium ni membantu tubuh kita menyerap vit E, memelihara membran sel, sel drh merah&tisu otot.

Kajian menunjukkan tambahan vit e&selenium boleh meningkatkan kualiti air mani& meningkatkan motility sperm (pergerakan sperm)


* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Set Kurus Selamat

KURUS DAN SIHAT

Agaknya kurus ni lambang cantik kot kan..sebab semua orang akan rasa gembira bila dikata kurus. Model catwalk pun kurus kering. Jadi heroin drama pun kurus, kalau gemuk mesti dapat watak pembantu atau pelawak.hmmm...

Tapi paling utama adalah sihat. Tak guna kurus tapi menderita dan mental tidak sihat seperti penyakit aneroksia. 

Dalam orang dok taksub nak kurus ni, ramai sangat mudah terpedaya dengan produk kurus yang konon ambil harini, esok dah kurus. Sebenarnya itu yang diinginkan pembeli. Nak segera kurus tanpa hiraukan latar belakang dan kandungan produk yang diambil. Selamatkah? Ada kesan sampingan kah? Berbaloi kah?

Tak berbaloi tau kalau nyawa dan kesihatan jadi taruhan.

So..hari ni saya nak share satu set kurus yang ditawarkan Shaklee. Tau je la kan kalau Shaklee. Tak main la produk cikai tak tentu hala.konfem kualiti tip top.
Set kurus ni ikut kemampuan la. Tapi paling bajet kita tawarkan:

SET BAJET:
1. Alfalfa / Herblax
2. Lecithin

SET ASAS:
1. Alfalfa/ Herblax
2. Lecithin /Omega Guard
3. ESP/ Chinch Shake

SET PREMIUM
1. Set asas
2. Vivix

Sempena promosi bulan ni, hari ni saya nak fokus kepada Set Bajet.

1. ALFALFA



Alfalfa ni sejenis tumbuhan herba yang dikatakan raja segala herba.
Kelas gitu..sebab akarnya boleh memanjang jauh hingga 6 m ke dalam tanah untuk dapatkan lebih banyak mineral dan khasiat yang baik.

So, kita yang makan alfalfa ni dapatla khasiat tersebut.

Tak sama tau alfalfa Shaklee dengan yang lain kerana alfalfa Shaklee dituai selepas 2 tahun iaitu pada tempoh matang.

Kelebihan Alfalfa ni dalam set kurus adalah ia mempungai saponin yang bertindak macam span untuk serap kolestrol dalam badan serta detoks darah.

Ia juga bantu bersihkan usus dan bantu buang angin dalam badan.

2. Herblax

Dalam Herblax ni ada banyak herba dan salah satunya ialah daun senna yang sangat sinonim dengan petua nak turunkan berat badan.

Herblax ni detoks usus, bantu atasi masalah sembelit dan jika konsisten boleh inchloss gitu.

3. Lecithin dan Omega Guard





Si pemecah lemak yang bantu tubuh untuk emulsifi lemak dalam badan. Jadi, jika kita bersenam sket ja mudah sangat lemak dalam badan terbakar.

Metabolisme badan juga bertambah disamping mengurangkan kolestrol dalam badan.

4. ESP dan Chinch Shake



Tak mau ya badan dah kurus tapi menggeleber..buruk naww..so disini peranan 2 produk ni untuk bantu badan bina otot menggantikan lemak supaya badan kekal fit walau sudah inchloss.

Dan paling best, dahla kurus, kulit makin cantik jika konsisten.

5. Vivix



Supplemen paling awesome dalam Shaklee. Vivix bantu membaiki kerosakan yang berlaku peringkat dalam sel dan mampu memberi tenaga kepada sel.

Ramai mengaku berat badan berkurang sejak amalkan Vivix.




Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...