Kayap Kering Dalam Masa 2 Minggu Dengan NutriFeron

Kayap Kering Dalam Masa 2 Minggu Dengan NutriFeron


Jenis-jenis Kayap 

Penyakit kayap terbahagi kepada tiga jenis iaitu: 
  1. Kayap melukut 
  2. Kayap jagung
  3. Kayap ular (herpes zoster atau disebut shingles berpunca daripada serangan virus Varicella zoster (VZB) iaitu daripada kelompok virus herpes). 
Penyakit kayap jenis ini dikatakan mempunyai persamaan dengan demam campak atau chicken pox dari virus yang sama iaitu Herpes dan bersembunyi di bawah kulit. Kayap ular biasanya bermula dari tengah belakang dan merebak hingga ke bahagian dada atau pada sebelah dada sahaja. Namun, jika tidak dirawat ketika di peringkat awal lagi, Penyakit kayap jenis ini akan menyerang urat saraf pada bahagian mata sehingga menyebabkan rasa pening dan sakit diikuti pula ruam di bahagian dahi dan di bahagian tepi mata. 

Jika mata turut diserang ia kelihatan merah dan berlakulah apa yang di-katakan ‘conjunctivitis’. Mana-mana urat saraf ‘rasa’ akan diserang oleh kuman kayap ular ini bila tumbuhnya kayap ini di kulit di mana adanya urat saraf ‘rasa’. Ruam yang berlaku pada kulit memakan masa dari 10 hari hingga dua minggu untuk sebuh jika dirawat dan kemudian ia akan mula reda dan meninggalkan parut pada kulit. 

Bagi pengidap kayap ular yang lebih tua, mereka akan merasakan kesakitannya dalam jangka waktu yang lebih lama iaitu berbulan-bulan ataupun makan tahun, apatah lagi jika ia tidak dirawat. Kesakitan ini digelar ‘Post-Herpetic Neuralgia’ dan begitu menyeksa kerana ubat-ubatan yang diberi lazim-nya kurang berkesan. Sebelum seseorang pakar dapat merawat kayap ular Ini dia harus benar-benar mengetahui secara lebih mendalam akan penyakit kayap ini.

Untuk merawat penyakit kayap ini, kami mencadangkan anda mengambil NutriFeron Shaklee kerana sudah ramai pesakit yang sembuh hasil daripada pemakanan supplement Nutriferon ini.

NutriFeron Shaklee; Harga Bukan Ahli RM192.13

Untuk konsultasi percuma anda bolehlah menghubungi saya Salina 013-278 3475.



* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 

Vitamin C untuk Diabetes

Vitamin C untuk Diabetes


Vitamin C untuk si Manis


Dah telan Vitamin C?

Harini ada org kena paksa telan utk boost sistem imun dan cepat penyembuhan luka.
Apatah lagi kalau ada diabetes, lagi la kena jaga sebab pesakit diabetes ni mmg luka lambat sembuh dan sistem imun mmg rendah.

Bila luka lambat sembuh, kena jaga elok2 kawasan luka tu takut jangkitan kuman.
Once dah ada jangkitan kuman, jangan jadi doktor kat rumah pulak..kena bawa p klinik takut merebak bahagian dalam.

Oh ngerinya..nauzubillah.

Pesakit diabetes ni once luka..sangat bahaya. Semoga Allah pelihara diri kita dan keluarga dari sebarang mudarat. Badan nak pakai lama lagi in sha Allah.

Kalau mampu, ambil bersama Vivix. 

Jom dapatkan Vitamin C segera dengan saya.



"Health is Wealth"

Whatsapp saya jika ingin mencuba ya.

This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Bagaimana Kanser Boleh Terjadi

BAGAIMANA KANSER BOLEH TERJADI?


PUNCA #1: BERMULA DARIPADA SEL YANG ROSAK MENJADI KETUMBUHAN

Binaan sel-sel yang kecil membentuk setiap sistem dalam tubuh kita. Selepas 21 hari, setiap sel tersebut akan mati (proses ini dipanggil Apoptosis) dan diganti dengan sel yang baru. Kanser terjadi apabila ada sel yang sepatutnya mati, tapi tak mati. Sel ini dipanggil sel yang rosak.

Pada mulanya sel yang rosak ini tidak berbahaya. Tapi oleh kerana ianya rosak, kadang-kadang ada sel rosak ini yang akan menduplikasikan diri tanpa henti. Lepas 21 hari pun takde yang mati.

Semakin lama, sel yang rosak semakin membesar dan menjadi ketumbuhan ataupun dalam bahasa medic, tumor. Ketumbuhan masih tak dikategorikan sebagai merbahaya kerana ianya tidak bergerak atau statik dan boleh dibuang melalui pembedahan.

PUNCA #2: PERMULAAN KANSER YANG MERBAHAYA

Situasi akan mula bahaya apabila sel yang rosak ini berkembang dan mengganggu susunan tisu di dalam badan. Apabila semakin membesar, kumpulan sel yang rosak ini juga akan memerlukan oksigen lalu menarik salur darah baru untuk terbentuk.

Dengan adanya salur darah yang bersambung dengan kumpulan sel rosak tersebut, maka bermulalah fasa yang berbahaya. Sel-sel yang rosak tersebut akan masuk ke dalam salur darah dan merebak ke kawasan-kawasan lain di dalam badan dan menyebabkan kanser.

PUNCA #3: BAGAIMANA SEL BOLEH ROSAK

Punca kanser dipanggil ‘Carcinogen‘ (dalam Bahasa Melayu – karsinogen). Antara jenis-jenis karsinogen:
  • Gaya hidup yang tak sihat
  • Rokok
  • Ultraviolet berlebihan
  • Radikal bebas
  • Diet yang tidak seimbang
  • Pencemaran
  • Genetik
Dan banyak lagi…

Sekiranya anda tak merokok, anda menjaga pemakanan serta mengamalkan gaya hidup yang sihat, anda tetap terdedah kepada serangan radikal bebas daripada persekitaran yang boleh menyebabkan kerosakan sel.

Adalah hampir mustahil untuk anda elak daripada radikal bebas. Sebab itulah anda perlu mengamalkan makanan yang kaya dengan Anti Oksida ataupun suplemen seperti Vitamin C, Vitamin E dan juga Vivix

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Sembelit Dalam Pantang

Ini kisah shaklee saya:

Tahun 2013, lahir anak sulung..anak jaundice about 1 month..dalam tempoh anak jaundice, doc xkasi sy makan pape terutamanya yg herba herba..masa tu kakak saya kasi saya set XXXXX untuk pantang..tp sy xconsume dulu, tunggu smpai anak habis jaundice..bayangkan sebulan saya tanpa apa2 supplement untuk pulihkan diri selepas bersalin..

lepas sebulan, saya xkonsisten pun makan set XXXX sebab rasa dah gagah sikit(hakikatnya masih lemah).

Saya sembelit teruk, bermula hari kelima berpantang..darah toksah ckp stiap kali mmbuang, penuh mangkuk tandas..paling awal sejam lam tandas..anak teriak habis lapaq nak susu spnjg saya lam tndas..stress hanya Dia yg tahu

Suami paling takut kalau saya sebut nak membuang..sebab dia xsanggup dgr saya nangis tahan sakit dalam tandas..smpai anak saya 8 bulan..darah masih lagi keluar.

Even kat skolah pun, pernah saya lewat masuk kelas sebab mereput lam tandas sembelit..darah tersembur lam mangkuk tandas. Dah keluar, kaki krem sebab mencangkung lama, punggung rasa kebas dan perit, maaf cakap nak keluar angin pun, sampai bergenang air mata tahan sakit.

Macam2 saya cuba..asal org ckp, saya terus gi beli..murah ka, mahal ka..ingat buasir..huhu..last2 ada sorg kakak ni jual shaklee(loni dia dah xjual,meniaga lain lak)..dia suro saya amik
#Ostematrik dan #VitaminC





Subhanallah..about 2 weeks saja derita saya selama 8 bulan tu, sembuh! Sujud syukur saya Allah3x...lepas rasa shakleeEffect, saya cuba add Esp, omega, bcomplex.. Alhamdulillah suma ohsem.




Suami ckp,dari beli ngan org baik dftar ahli..so saya dftar..dpt hrga ahli, masuk bonus skit ^___^(tapi sedih...mak saya dah x aktif) huhu.

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Dari Melecur ke Mulus

Perawatan Kulit Melecur: Kisah Master Amir.

Saya pernah melihat Master Amir in person semasa kelas Shaklee anjuran S2u Families di Shaklee Hq tahun 2016.

Memang kagum tengok betapa flawlessnya kulit dia. Jeles ai selaku wanita terakhir. Tapi siapa sangka beliau pernah alami masalah kulit akibat terbakar.

Jom baca perkongsian beliau bagaimana dia menukar kulit dari teruk ke licin dan bersih seperti sekarang. Manatau boleh memberi manfaat kepada kita semua.

==================================== 

Ramai juga nak tahu TRANSFORMASI Amir apabila muka terbakar semasa bln Ramadhan thn 2015


Ini antara Product Shaklee yg Amir ambil semasa/selepas kejadian berlaku.

Ketika baru sahaja terkena api, letak Basic H pada tempat terbakar. Kesemua tempat yang disapu Basic H, Alhamdulillah tidak menggelembung kulitnya dan tidak meninggalkan parut.



Warded di hospital 1 malam.

Selepas pulang ke rumah, terus consume secara konsisten:

1) Vit C 4 biji dan Vita E 2 biji untuk membantu memulihkan sel-sel kulit

2) Ostematrix
4-6 biji sbgi penganti pain killer amir sbb masih terasa sakitnya

3) Collagen Powder
1 sachet pagi dan 1 sachet sebelum tidur bagi membantu melembapkan kulit dan melicinkan juga

4) Zinc
2-3 biji bagi membantu merawat luka melecur
(Since sekarang Zink tiada dipasaran, boleh gantikan dengan Vitalea)

5) Alfalfa
5-10 biji bagi mengawal tahap kegatalan dikawasan melecur

6) ESP & Performance Drink
2 kali sehari bagi membekalkan protein untuk badan disamping tidak bagi terhidrat

Alhamdulillah, masa raya 2015 tu..Wajah Amir memang tak nampak macam pernah terbakar pun :)

Pengajaran dari kisah diatas ialah 

JANGAN BERMAIN API, 

KELAK TERBAKAR DIRI SENDIRI.

=============================
Tidak semestinya segala supplemen di atas khas untuk masalah kulit melecur sahaja.

Apa yang ingin dikongsi disini ialah andai kulit yang melecur pun boleh jadi mulus dan cantik dengan konsisten mengambil supplemen tersebut, apatah lagi kulit kita yang tidak pernah terbakar ni kan. 

So, masih ada harapan untuk flawless kulit. 

Kalau ada yang sudah rasa tercabar dengan melihat betapa mulusnya kulit Amir, cepat hubungi saya untuk dapatkan produk di atas. 

Semoga memberi manfaat.

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Siapa Raja Herba?

Raja Herba



Alfalfa adalah tumbuhan yang bukan berasal dari negara kita, jadi bagi sesetengah individu Alfalfa ni herba yang tidak dikenali.

Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang kaya dengan nutrisi. 

Kenapa dikatakan Alfalfa kaya nutrisi?

Ia kerana Alfalfa ini akarnya mampu tumbuh jauh ke dalam bumi maka mineral dan nutrisi yang ia mendapatkan itu sangat banyak.


Malah, Alfalfa Shaklee sangat istimewa kerana ia hanya dituai pada usia matang iaitu 2 tahun. Maka, tidak hairan terlalu banyak khasiat yang terkandung dalamnya.



Alfalfa sangat baik untuk masalah apa?


Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, sinus, alahan, , gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau dan detoksifikasi. 

Apa keistimewaan Alfalfa? 

Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria. 

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa: 

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan. 

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata. 

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik. 

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya. 

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur. 

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat. 

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa: 

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf. 

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah. 

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak. 

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf. 

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji. 

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut. 

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak. 

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa: 

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu 

Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain. 

Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika tapi kini semakin digemari rakyat Malaysia dimana rata-rats milkbooster produk pasti memasukkan herba Alfalfa ke dalamnya. 

AWAS!!!! 

Tidak semua alfalfa adalah sama, alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau.


Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

Jom tengok sket testimoni pengguna Alfalfa






Kalau nak tahu betul ke tidak apa yang dicakapkan oleh pengguna di atas, kena la cuba.

Jangan lupa hubungi saya untuk konsultasi percuma dengan pembelian mana-mana produk Shaklee melalui saya.

Nak lagi istimewa?? Cer hubungi saya dulu..

Kredit/Sumber: buku nutrisi Shaklee, blog, manual produk Shaklee, kelas Nutrisi. 

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases. 

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak). 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...